Helikopter

Nä, det handlar inte om vad vissa av er säkert tänker på, det är ingen pubertal lek där killarna ska låtsas att visa kroppsdelar är rotorblad till en helikopter. Jag är faktiskt seriös. Vi har pratat om en helikopter tur över Göteborg. Vi funderar på att efter att vi har kidnappat "Peter" (hur själva kidnappningen ska ske får vi återkomma om), inleda svensexan ganska lamt, men några varma folköl på en trist äng och en trasig filt. När "Peter" börjar känna att saker och ting inte kan bli mycket sämre, närmar sig en helikopter i skyn, den kommer närmare och närmare, och landar till slut bredvid oss. Ut ur helikoptern kommer en betjänt med en champange flaska och glas till allihopa.

Efter lite champange, får utvalda delar av skaran (alla får ju tyvärr inte plats tror jag), åka en helikopter tur över Göteborg. Jag tänker mig att vi börjar med hamninloppet och åker över Elfsborgsfästning och röd sten. Det hade varit riktigt coolt om man kunde få piloten att flyga under Älvsborgsbron, men det är säkert olagligt eller nåt.

Helikoptern landar sedan på nästa destination, exakt vilken vet jag inte. Nu återstår att kolla vart man kan få tag på en helikopter. Säve flygfält kanske?

Inga kommentarer: